آرزوی حرمت بر دلِ شیدا مانده
مثل یک قطره که در حسرتِ دریا مانده
رفت امروز ولی شوقِ زیارت دارم
چَشمِ من منتظرِ دیدنِ فردا مانده
این همه شور و حرارت که درونِ دلهاست*
از عنایات حسین(ع) است که برپا مانده
حکمتی داشته انگار که در مَکتَبِ ما
پاسخِ مسئله ی عشق، مُعَمّا مانده
همه رفتند ولی نوکرِ بیچاره ی تو
باز هم از سفرِ کرب و بلا جا مانده!!
" محسن زعفرانیه "
* بیت سوم اشاره دارد به حدیث پیامبر (ص) که فرمودند :
از شهادت حسین ، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود .
((کتاب جامع احادیث الشیعه ، ج ۱۲، ص ۵۵۶))
برچسبها: اربعین, شعر مناجات اربعین, دلتنگ حرم, پیاده روی اربعین اشعار محسن زعفرانیه...
ما را در سایت اشعار محسن زعفرانیه دنبال میکنید
برچسب: همه,رفتند,ولی,نوکر,بیچاره, نویسنده: بازدید: 47 تاريخ: شنبه 28 مرداد 1396 ساعت: 0:12